DŹWIG HALOWY



Poprawna nazwa tego urządzenia to żuraw samojezdny. Dźwigi halowe służą do transportu wewnątrzzakładowego jak również, do relokacji maszyn i urządzeń, zarówno materiałów produkcyjnych, takich jak np. stal ciężka w rolkach, czy np. formy wtryskowe jak i maszyn produkcyjnych, w tym wtryskarek, pras hydraulicznych, pras mechanicznych, maszyn CNC, inne. Żurawie samojezdne (dźwigi halowe) charakteryzują się stosunkowo małym gabarytem w porównaniu do żurawi samochodowych, umożliwiając tym samym wjazd i pracę w ciasnych oraz trudno dostępnych miejscach. Jednocześnie posiadają dużo lepsze parametry techniczne, które wskazują na ich użyteczność, funkcjonalność i bezpieczeństwo eksploatacji.

Wiemy z doświadczenia, że ręczny transport potrafi być bardzo kłopotliwy, angażujący wielu pracowników i pochłaniający ogrom czasu. A dzięki wykorzystaniu dźwigu halowego praca staje się sprawna, bezpieczna, szybsza i bardziej efektywna. Żurawie samojezdne to od lat jedna z naszych specjalności, poparta wieloletnim doświadczeniem w realizacji zleceń z wykorzystaniem tego typu dźwigu.


CZYM JEST DŹWIG HALOWY? 

Żuraw halowy („pick & carry”) to model, który posiada wysięgnik teleskopowy o pełnej mocy i dużym udźwigu sięgającym nawet 90 ton.
Poza dużym udźwigiem żuraw samojezdny charakteryzuje się również:

  • niewielką przestrzenią zajmowaną w trakcie pracy
  • znakomitą zwrotnością,
  • niezwykle solidną konstrukcją,
  • wysoką precyzją pracy,

a jego największy atut to umiejętność dotarcia i działania w ciasnych i małych przestrzeniach, do których inne dźwigi nie mogą dotrzeć.
Dźwig halowy jest zwinny, potrafi podnieść ciężar i przetransportować go w inne miejsce nawet w niewygodnym, mało dostępnym miejscu za sprawą odpowiedniego umiejscowienia środka ciężkości (przeciwwagi umieszczone są z tyłu dźwigu).
Dźwigi halowe cechują się doskonałą efektywnością pracy. Ich parametry techniczne łączą w sobie niezwykła funkcjonalność oraz użyteczność, zapewniając tym samym wydajną prace.


ZASTOSOWANIE DŹWIGU HALOWEGO

Koncepcja wykorzystania żurawia halowego to kompleksowa realizacja projektów montażowych, transportowych oraz prac przeładunkowych.
Dźwig halowy ma szerokie zastosowanie w działach utrzymania ruchu, których działania dotyczą przede wszystkim zapewniania odpowiedniej infrastruktury technicznej. Wykorzystuje się je w zakresie prac serwisowych, montażach i demontażach maszyn oraz urządzeń, do których jest utrudniony dostęp.

Usługi dźwigiem halowym (dźwigiem pick & carry) stanowią fundament prac serwisowych i przemysłowych. Nowoczesne żurawie oraz szereg ich zalet są najlepszym rozwiązaniem gwarantującym bezpieczeństwo oraz wysoki standard usług, zapewniając tym samym komfort pracy przy wykorzystaniu tego typu maszyn dźwigowych.

 

JAKIE SĄ PARAMETRY TECHNICZNE ŻURAWI SAMOJEZDNYCH ?

Podstawowe parametry żurawi samojezdnych:

Udźwig żurawia - maksymalna wartość obciążenia, dla której zaprojektowano urządzenie, i dla której producent zapewnia prawidłową jego pracę. Dla żurawi maksymalny udźwig jest przyjmowany dla najmniejszej dopuszczalnej długości wysięgnika lub wysięgu. Do udźwigu nie wlicza się masy zblocza dolnego, haka – czyli ogólnie urządzeń niezdejmowalnych.

Moment udźwigu - wielkość charakteryzująca zdolność żurawia do przenoszenia ładunków o danym ciężarze, uwzględniająca zmianę wartości udźwigu w zależności od wysięgu. Moment udźwigu należy rozumieć jako ciężar danego ładunku zawieszony na danym wysięgu żurawia.

Wysięg - odległość pozioma od osi obrotu części obrotowej żurawia do pionowej osi urządzenia ładunkowego (np. haka).

Wysokość podnoszenia - odległość pionowa od osi ustawienia żurawia do powierzchni oporowej urządzenia ładunkowego, które znajduje się w górnym położeniu roboczym.

Głębokość opuszczania - odległość pionowa od poziomu ustawienia żurawia do urządzenia ładunkowego znajdującego się w maksymalnym dolnym położeniu. Głębokość tą można powiększyć o wysokość ładunku i długość zawiesi.

Zdolność pokonywania wzniesień - największe dopuszczalne pochylenie podłoża, które może być pokonane przez żuraw przy stałej prędkości jazdy transportowej.

Masa żurawia - masa własna żurawia z przeciwwagą i wysięgnikiem podstawowym, bez paliwa, z olejem hydraulicznym. i minimalnym roboczym napełnieniem płynami chłodzącymi i smarującymi.

 

W Protech Motors zapewniamy pełną obsługę projektu w zakresie doradztwa, doboru żurawia, a także obsługi logistycznej i sprzętowej związanej z pracami dźwigowymi.

PROTECH MOTORS

Industrial Services sp. z o.o.

 

ul. Przyległa 36, 43-300 Bielsko-Biała
NIP: 937-267-48-57

 

 

Youtube

top